Domeinregistratie

Om een succesvolle onderneming te kunnen hebben, moet je tegenwoordig eigenlijk gewoon over een eigen website beschikken. Het eerste wat je dan moet doen, is de domeinregistratie. Pas dan kun je echt met het bouwen van de pagina aan de slag gaan. Bijna alle klanten kijken tegenwoordig als eerste op internet op het moment dat zij op zoek zijn naar een bepaald product of als zij een bedrijf zoeken dat een bepaalde dienst kan leveren of een bepaalde klus uit kan voeren. Je kunt besluiten hier niet aan mee te willen doen, maar dan loop je heel veel klanten mis. Bovendien staat het ook onprofessioneel om geen webpagina te hebben. Het hoeft bovendien niet zo heel ingewikkeld te zijn. Je begint met de domeinregistratie en bepaalt daarna wat je online wilt zetten en wat niet. Je kunt dit heel bondig houden, door bijvoorbeeld enkel wat bedrijfsgegevens er op te zetten met een beschrijving van wat je doet, maar je kunt er ook een complete webwinkel van maken. Het is maar net waar jij de voorkeur aan geeft. Wat echter vaststaat, is dat iedereen die een website wil starten, als eerste moet beginnen met de domeinregistratie.

Wat is domeinregistratie?

Daarvoor moet je natuurlijk wel weten wat domeinregistratie is, wat houdt dit nu in? Dit houdt in dat je jouw webadres vastlegt, dus de naam van de pagina waarop jij te vinden bent. Dit adres bestaat uit drie delen, dat van elkaar gescheiden wordt door twee punten. Het eerste gedeelte is voor iedereen gelijk, namelijk het www. Daarachter komt de naam die jij bedenkt. Hierbij moet je een aantal punten in het oog houden, de naam moet:

  • gemakkelijk te onthouden zijn
  • niet te lang zijn
  • verband houden met jouw bedrijf

Lange namen vergeten mensen al snel weer en dat is ook het geval als er teveel andere tekens dan letters gebruikt worden. Je wilt natuurlijk dat mensen jouw site gemakkelijk weer kunnen vinden en deze gemakkelijk door kunnen vertellen aan anderen. Probeer bij de domeinregistratie dus voor een heldere en relatief korte domeinnaam te kiezen. Daarnaast is het ook handig als deze verband houdt met je bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld gewoon je bedrijfsnaam gebruiken, als deze nog vrij is, maar je kunt ook kiezen voor een webadres dat verband houdt met wat jij verkoopt. Tot slot het derde deel van het webadres dat je kunt kiezen bij domeinregistratie, en dat is de domeinextensie. Dit is het .nl of .com, om maar wat voorbeelden te noemen. Er zijn heel veel mogelijkheden op dit gebied, dus denk goed na wat het best bij jouw bedrijf zou passen. Ben jij van plan enkel in Nederland te verkopen, dan is de nl-extensie een goede keus, wil je juist internationaal te werk gaan, dan is .com een veel betere optie.

Registreer het via Nitroserve

Wat voor naam en extensie je ook wilt registreren, je kunt voor de domeinregistratie altijd terecht bij Nitroserve. Hier kun je ten eerste testen of de naam die jij graag wilt hebben nog wel beschikbaar is, want dit hoeft zeker niet het geval te zijn, er kan ook al iemand anders zijn met dit webadres. Vervolgens kun je kiezen welke extensies jij aan de domeinregistratie wilt koppelen. Je kunt voor één kiezen, maar je kunt ook meerdere vastleggen. Bij iedere optie zie je meteen de kosten die hier maandelijks aan verbonden zijn, zo weet je dus van tevoren meteen waar je aan toe bent. Als je een eigen website wilt gaan starten, dan regel je de domeinregistratie dus snel en eenvoudig via Nitroserve!